Tuesday 24 January 2012

Ulama' Muda lembUMNO DIAM KE ??? HASAN UG dan KATAKI tak menyalak ???

Isu akidah bukan perkara yang boleh dipermain dan dipandang enteng oleh semua pihak, kerana ia melibatkan Islam atau KAFIRnya seseorang. Isu tepung tawar hari ini menarik perhatian untuk diperbincangkan. Bermula dengan pelantikan ULAMA MUDA, diikuti dengan laungan Pejuang Agama KONONYA, kini makin rancak dengan nasihat WASATHIYYAH pula, namun aktiviti tepung tawar hari ini mengundang persoalan??? Perkara yang telah menjadi perbahasan dan perdebatan, yang mana majoriti ulama' berpandangan, paling ringan adalah makruh, dan paling berat adalah haram, kerana ada unsur syirik dan menyekutukan Allah kerana berharap perlindungan kepada makhluk.

Ini isu besar, kerana menggugat dan menggoncang akidah. Namun, persoalan yang bermain kini, mana perginya ULARDALAMSEMAK UMNO ??? Mana Pergi Pejuang aGAMa ??? Mana wasathiyyah ??? Isu menghina dan memperkecilkan Hukum Allah dan Islam sudah menjadi makanan dan darah daging lembu - lembu ini, itu biasa. Namun kali ini dizahirkan dan ditambah aroma dengan aktiviti yang menjurus kearah syirik, MAKA DIPOHON UNTUK ULARDALAMSEMAK lembUMNO BERFATWA SEGERA ??? kitab mana lagi akan dimanipulasi untuk menghalalkan perbuatan jahil kali ini.. Atau nak ajak ramai - ramai untuk solat hajat lepas asar pulak ke, atau macam mana ??? kita masih ternanti - nanti jawapan.. Mungkin boleh rujuk kitab Fathul Bari, KITAB ye, bukan ORANG !!!!

Persoalan dan maklumat lanjut, ayuh tonton di
1 ) http://www.bernama.com/bernama/v6/bm/newsindex.php?id=641875
2 ) http://qaasasaqidahtauhid.blogspot.com/2009/01/upacara-tepung-tawar.html
3 ) http://www.mufti.gov.bn/fatwa/Fatwa%20pilihan/2011/Bil%2015-2011%20-%20Fatwa%2030%202003%20-%20UPACARA%20TEPUNG%20TAWAR.pdf
4 ) http://idhamlim.blogspot.com/2010/11/flag-this-messagetepung-tawar-khurafat.html

ULARDALAMSEMAK UMNO mungkin boleh memberikan respon, pandangan, hujjah dan membeit mungkin, untuk isu kali ini. Sekian, moga Hidayah Allah swt bersama orang yang benar. ABU !!!!!

No comments:

Post a Comment